Speakers: Experten und Kollegen, die Sie durch Ihre berufliche Weiterentwicklung begleiten

Michael Böhme
Michael Böhme

Team Lead Onsite Intelligence

Michael Böhme ist Teamleiter Onsite Intelligence bei Zalando. Mit seinem Team verantwortet er den zentralen Web-Analytics-Ansatz von Zalando's Webshops und Apps und unterstützt unternehmensweit datengetriebene Entscheidungen. Aktuelle Schwerpunkte seiner Tätigkeit sind die Ausrichtung der Web Analyse auf Mobile-First und Cross-Device und die Analytics-Themen rund um Zalando's Plattform-Strategie. Vor seinem Wechsel zu Zalando war er bei Avenso für die Marken Whitewall und Klick tätig. Als Teil des Online-Teams war er dort u.A. für Web Analytics, Usability Testing und QA verantwortlich. Michael Böhme ist Diplom-Kaufmann der Universität Frankfurt/Main und spezialisierte sich dort inhaltlich auf Mobile Commerce, Human-Computer Interaction und Finance. In seiner Diplomarbeit untersuchte er die Einflüsse von fremden Kulturen auf Usability-Evaluationsverfahren und deren Ergebnisse. Seitdem nutzt er jede Gelegenheit zum Reisen um mehr über Menschen und ihre Kulturen zu erfahren.

Ole Bossdorf
Ole Bossdorf

Head of Business Intelligence

Ole is heading the Business Intelligence team of Project A, where he and his team turn raw data into real insights across a variety of business models, stakeholders and data technology stacks. He supports founders in identifying opportunities to implement data-driven decision making within their organisation and also building up successful data teams. Due to his background in online marketing he enjoys living at the intersection of two worlds and tackling complex marketing problems based on data.

Ole Bossdorf spricht bei folgender Session:

Till Büttner
Till Büttner

Senior Data Analyst

As a Senior Data Analyst within the Digital Customer Interaction Department at DHL, Till is responsible for making better decisions by using digital data and analytics. From conceptualising web analytics to gaining insights for stakeholders, Till and his team provide analytical expertise for DHL. Among other things, this includes measuring all of logistics.dhl and other DHL touchpoints, analytics implementations, A/B testing and reporting. With over 15 years of experience in IT environment and digital marketing space, Till has developed an intuition in transforming data into storylines. After studying media management and communication design, Till worked for different digital agencies and blue chip companies as an UX designer and digital analyst. 

Jente De Ridder
Jente De Ridder

Team Lead Digital Analytics

Jente is senior consultant and analytics team lead at Humix, a boutique consultancy firm that supports organisations in making data actionable. Humix is hired by companies such as VRT, Essent, Telenet, Johnson & Johnson, AG Insurance, UNILIN, etc.

Over the last 5 years, Jente has been involved in data projects in Belgium and the Netherlands. During these projects, Jente has first-hand experienced the gap between ‘making ambitious digital strategies’ and ‘translating those into operational excellence’. But he has also learned what initiatives can be taken to accelerate the growth of a company’s digital analytics maturity.

Jente is an active contributor to the analytics community. He’s one of the organizers of Measure Camp Brussels. And he loves to share his experience with others by speaking on conferences or running workshops and web analytics courses.

Jente De Ridder spricht bei folgender Session:

Anna Denejnaja
Anna Denejnaja

Principal Consultant

Anna Denejnaja ist eine Expertin auf dem Feld der Strategieentwicklung, Einführung und Umsetzung der Digitalen Analyse darunter Marketing und Web Analytics sowie mit den Themen der Datenintegration und Anwendungen der Data Science Methoden für Digital Analytics. Als Principal Consultant bei Digital Motion GmbH berät unter anderem Unternehmen aus dem Ecommerce, Handel, Versicherung, Finanzen und Medien.

Bis Herbst 2017 leitete Anna den Bereich Data Analysis bei Hermes Nextec GmbH, ein Unternehmen der otto Gruppe mit Sitz in Hamburg. In dieser Position hat sie die Business Intelligence aufgebaut und mit der Web, Marketing und CRM Analytics zusammengebracht um eine holistische Sichtweise auf die Kunden und Webperformance zu ermöglichen. 

Anna Denejnaja moderiert folgende Session:

Carina Dick
Carina Dick

Product Owner Analytics

Kaufhof

Carina ist studierte Wirtschaftsinformatikerin und hat jahrelange Erfahrung als Digital Analytics Expertin bei großen Unternehmen wie Galeria Kaufhof, Douglas und SUPER RTL. 

Besonders hervorzuheben ist dabei ihre umfängliche Expertise als Product Owner Analytics bei Galeria Kaufhof, da sie hier in den letzten drei Jahren nicht nur die Tool- und Tracking-Landschaft verantwortet, sondern maßgeblich dazu beigetragen hat, eine datengetriebene Unternehmenskultur im digitalen Team aufzubauen. Nach dem langen Einsatz im E-Commerce Umfeld entschied sich Carina in diesem Jahr für einen Wechsel zu Carglass, um dort neben der reinen digitalen Analyse wieder verstärkt bei der Durchführung von A/B-Tests mitwirken zu können.

Christian Ebernickel
Christian Ebernickel

Digital Analytics Consultant

Christian Ebernickel ist freiberuflicher Digital Analytics Consultant und berät Unternehmen verschiedenster Branchen in der Webanalyse. Seine Schwerpunkte liegen in der Konzeption und Umsetzung umfangreicher Tracking-Setups mit Google Analytics und Google Tag Manager, Audits und Troubleshootings. Für seine Lösung zur Auswertung von Personas mit Google Analytics wurde er 2017 mit dem Analytics Award ausgezeichnet.

Dr. Franziska Engelhard
Dr. Franziska Engelhard

Senior Manager Digital Analytics

Dr. Franziska Engelhard is a digital storyteller (senior manager digital analytics global brands) based at adidas HQ in Herzogenaurach, Germany. In her role, Franziska acts as a boundary-spanner between the digital and business space by picking up strategic and marketing-oriented business questions and answering them with the help of a variety of area-specific analytics. Her focus areas include digital performance marketing and digital marketing analytics. Besides being responsible for the conceptualization of a standardized reporting in form of the Digital Analytics Framework, Franziska ensures through various projects that data-driven decision making is key for the prediction of future marketing performance. By working at the interface of business and digital, most important to her is making sense out of data and being able to tell the right story to various stakeholders. Prior to her role, she worked as executive assistant to CEO in Munich and holds a PhD in international management.

Dr. Franziska Engelhard spricht bei folgender Session:

Florian Forster
Florian Forster

Head of Data Science

Together with his team Florian Forster is responsible for the complete range of analytical issues in order to improve the customers' lifetime value. With his background as economic computer scientist he feels especially comfortable in the field of friction between technical and economic questions.

After several years as consultant in different Business Intelligence projects and sectors he has shifted his technical focus to Data Science at DEFACTO, the leading solution partner for loyalty and CRM.

Informationen zur Session mit Florian Forster folgen in Kürze.

Manuel Freude
Manuel Freude

Data Scientist

As a data scientist at Trakken Web Services, Manuel supports clients with the delivery of AI solutions ranging from customer segmentation and funnel analyses all the way to conversion probability predictions and attribution modelling. With a strong background in business, he is always looking for pragmatic solutions with real impact.

Dr. Tim Hasenpusch
Dr. Tim Hasenpusch

Data Scientist

Tim ist Data Scientist bei Trakken Web Services. In seiner Rolle als Data Scientist entwickelt er Analysekonzepte, unterstützt bei analytischen Herausforderungen (Attribution, Klassifikation, Segmentierung etc.) und berät nationale und internationale Kunden rund um die Themen der digital Datenanalyse

Marco Hassler
Marco Hassler

Senior Principal Consultant und Head Analytics & Personalization

Marco Hassler ist Senior Principal Consultant und Head Analytics & Personalization bei der Digital-Agentur Namics – A Merkle Company. Er befasst sich seit über 15 Jahren mit Themen rund um Digital Analytics und Digital Marketing und berät Kunden aus verschiedenen Branchen insbesondere bezüglich Web- und Customer-Data-Analyse, Digital Dashboards sowie people-based Marketing und Marketing Cloud-Aktivitäten. Er ist Autor des Buches «Digital und Web Analytics», welches 2019 in der 5. Auflage erscheint.

Harald Meier
Harald Meier

Chief Data Scientist

Harald is network analyst with geographical background. He founded the Digital Space Lab in 2011 where he conducts a variety of network analyses on social, economic and political topics. In 2015 Harald joined team NodeXL at the Social Media Research Foundation and is an expert in analyzing and visualizing network data.

Dr. Sabine Pagel
Dr. Sabine Pagel

Head of Analytics & Pricing

Consumer behavior and the underlying drivers is the central topic for Dr. Sabine Pagel. She is passionate about the connection between data and consumers, and the value each company can derive from it.

Together with her team, she is responsible for analytics, reporting, pricing and CRM at Limehome GmbH. After building up the technical infrastructure from the scratch and connecting data sources for a data warehouse, she developed and deployed a fully automated price model and enabled realtime analytics and reporting for data-driven decision making.

Having a marketing, business intelligence and data science background, Sabine Pagel holds a doctorate in empirical advertising research. After several years in an IT consultancy, she immersed into online consumer behavior during her interim professorship at the chair of marketing and consumer behavior at Hohenheim University.

Simon Pilkowski
Simon Pilkowski

Analytics Lead

Simon Pilkowski is a passionate Senior Digital Analyst leading the Digital Insights team within the corporate therapeutic areas organization at Boehringer Ingelheim. Focus of this group is the support of Marketing and Medical stakeholders during development of global campaigns by providing relevant digital insights for decision-making processes. His additional accountability as Global Process Owner - Digital Channels Analytics covers development of enterprise wide capability (processes, demand management, vision) for customer engagement analytics on all digital channels used within Boehringer’s Human Pharma Go-To-Market model.

Simon Pilkowski spricht bei folgender Session:

Anne-Sophie Robinet
Anne-Sophie Robinet

Senior Consumer Insights Manager – Global CRM

Anne-Sophie Robinet is an experienced marketing and market research manager with a demonstrated history of working in the apparel and fashion industry. Endowed with a Master’s degree in Strategy Marketing by the London College of Fashion, she became a business development professional skilled in Customer Relationship Management (CRM), Advertising Research, Market Research, Project Management, and Marketing. Since 2017 Anne-Sophie Robinet is Senior Consumer Insights Manager at Esprit, looking into data generated by 10 Mio members of the Esprit Friends loyalty program worldwide.

Informationen zur Session mit Anne-Sophie Robinet folgen in Kürze.

Dr. Johanna Schoenberger
Dr. Johanna Schoenberger

Geschäftsführerin

Dr. Johanna Schoenberger ist Gründerin und Geschäftsführerin von DADORA, einem Münchner Start Up für KI-basierte, digitale Marktforschung. DADORA identifiziert Nutzerbedürfnisse auf Basis von User Generated Content und liefert eine interaktive Datenbasis für Agile Entwicklung.

Johanna ist Industriedesignerin und promovierte bei Professor Dr. Hartmut Esslinger zum Thema "Strategisches Design" an der Universität für Angewandte Kunst in Wien. Anschließend arbeitete sie für Unternehmen wie frog design in New York, die BMW Group und Telefónica Deutschland. Johanna lernte dabei die Dynamik großer Unternehmen kennen und weiß, wie schwierig, bzw. unmöglich es aufgrund langatmiger Unternehmensprozesse und –strukturen oft ist, innovative Ideen umzusetzen. Um Creative Professionals zu unterstützen, mehr Nutzer-orientierte Ideen zu entwickeln und erfolgreich durch Unternehmensprozesse zu tragen, gründete Johanna DADORA.

Katharina Schüller
Katharina Schüller

Gründerin & Geschäftsführerin

Katharina Schüller hat Psychologie und Statistik studiert und bereits vor mehr als 15 Jahren eine Data-Science-Beratungsfirma gegründet, die mit heute über 20 Data Science und KI-Experten in München und Madrid vertreten ist. Sie ist Expertin für Digitalisierung, Daten und Künstliche Intelligenz.
Schüller ist Stipendiatin der Bayerischen EliteAkademie, Stipendiatin der Lindau Nobel Laureate Meetings und war über ein Jahrzehnt lang Lehrbeauftragte an verschiedenen Hochschulen. 2013 wurde sie ausgezeichnet als "Statistician of the Week" durch die American Statistical Association und 2019 wurde sie in die „Vordenker“-Initiative von Handelsblatt und der Boston Consulting Group aufgenommen. Sie leitet die Sektion „Statistical Literacy“ der Deutschen Statistischen Gesellschaft, ist Mitglied in verschiedenen Beiräten und Autorin von ca. 30 teils internationalen Fachpublikationen.

Katharina Schüller spricht bei folgender Session:

Dr. Marc Smith
Dr. Marc Smith

Chief Social Scientist

Dr. Marc A. Smith is a sociologist specializing in the social organization of online communities and computer mediated interaction. Smith leads the Connected Action consulting group and co-founded the Social Media Research Foundation, a non-profit devoted to open tools, data, and scholarship related to social media research. He is the co-author and editor of Analyzing Social Media Networks with NodeXL: Insights from a connected world, from Morgan-Kaufmann which is a guide to mapping connections created through computer-mediated interactions. Smith has published research on social media extensively, providing a map to the landscape of connected communities on the Internet.

Dr. Jan Snagowski
Dr. Jan Snagowski

Gründer & Geschäftsführer

For more than 10 years, Jan Snagowski is passionate about solving data-related problems. After spending several years working in neuroscience, he was employed as a Data Analyst in gaming industry and e-business. In 2018, he founded the dalibri GmbH which focuses on efficient tracking structures, increasing the performance of intelligent systems and data-driven software solutions.  

Jim Sterne
Jim Sterne

Founder

Jim Sterne, Conference Chair of the Marketing Analytics Summit is an international consultant focused on measuring the value of the online marketing for creating and strengthening customer relationships since 1993. Sterne has written twelve books on using the Internet for marketing, most recently: Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications. He produced the 16-year-long run of the eMetrics Summit, and is co-founder and Board Chair Emeritus of the Digital Analytics Association.

Jim Sterne spricht bei folgender Session:

Dr. Maren von Selasinsky
Dr. Maren von Selasinsky

Head of Digital Analytics & Performance Management

Dr. Maren von Selasinsky is Head of Digital Analytics & Performance Management at ProsiebenSat.1 Digital, a digital entertainment company that extends TV content of ProsiebenSat.1 to digital platforms. In this capacity, Maren is responsible for managing advanced analytics projects in order to contribute to product optimization, improve user experience and drive monetization. She also supports online marketing, CRM and the editorial team by providing consulting, performance dashboards and web analyses. Prior to joining ProsiebenSat.1 Digital, Maren worked as Senior Marketing Manager at Kabel Deutschland focusing on A/B testing of direct marketing campaigns, sales performance analyses and marketing research projects. Previously, Maren started her career at Sky Deutschland, where she was responsible for creation and operation customer retention campaigns, forecasting and budget management as well as CRM process improvements.

Dr. Maren von Selasinsky spricht bei folgenden Sessions:

Dr. Maren von Selasinsky moderiert folgende Session:

Andreas Wunderlich
Andreas Wunderlich

VP, Head of Analytics & Insights

Andreas is a MarCom Leader with international agency and industry experience and a deep passion for data. Proven outcomes in Interactive Communications, Global Marketing, Branding and Demand Generation and the ability to manage multiple, complex regional and global digital projects across several sectors and divisions including budget and executive reporting.

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