Referenten: Experten und Kollegen, die Sie durch Ihre berufliche Weiterentwicklung begleiten

Ole Bahlmann
Ole Bahlmann

Digital Analytics Consultant

Ole is an independent digital analytics consultant based out of Berlin, Germany.  He is a tutor for the German chapter of the UBC/DAA Award of Achievement in Digital Analytics programme. Ole is a seasoned digital strategist and analyst who has been working with information technologies since  2001. He spent four years at SoundCloud, the world’s leading audio  platform, leading a team of analysts and building the analytics and
business intelligence infrastructure. He was VP of Insight at EyeEm, a Berlin mobile photography startup, before starting to work as a freelancer. Ole has a degree in Applied System Sciences from the University of Osnabrück.

Ole Bahlmann spricht bei folgender Session:

Malte Blumberg
Malte Blumberg

Leitung Team Technik & Design

Malte Blumberg ist Idealist und Medienmensch. Er ist überzeugt davon, dass die Kraft von Technologie, Daten und Journalismus gemeinsam unsere mediale Zukunft und die Gesellschaft gestalten wird. Irgendwie passt es daher auch, dass er bei ARD und ZDF arbeitet. Bei funk, dem Content-Netzwerk von ARD und ZDF, ist er für Technik und Design verantwortlich. Das umfasst alle digitalen Produkte, etwa auch die Business Intelligence, durch die alle mit funk Involvierten Rückschlüsse aus Daten ziehen. Davor hat er als persönlicher Referent beim SWR gearbeitet und davor Jahre als IT-Spezialist für Medienunternehmen, um mit ihnen Enterprise-Web-Lösungen zu bauen. Er hat Abschlüsse in Medieninformatik und Musikwissenschaft von der Technischen Universität Dresden und der Kent State University. 

Leonardo D’Ambrosi
Leonardo D’Ambrosi

Head of Business Consulting

Predicting the future has always fascinated humans throughout history. Ancient Romans practiced ornithomancy, reading omens from the actions of birds to foretell the future. Leonardo prefers using data to forecast outcomes and machine learning to create models. Leonardo is doing that at LeROI by leading a team of business consultants in creating value for his customers through the power of data and tech. His motto is "you can't optimize what you can't measure." That's why Leonardo's mission is to support his clients to uncover data driven, actionable insights that drive smarter and more informed business decisions.

Marcela De Vivo
Marcela De Vivo

Founder & CEO

Marcela De Vivo is a search veteran who has been in the industry since 1999. Marcela draws on an deep expertise in both organic and paid search to help companies large and small increase their revenue from digital marketing. Her emphasis has been in creating integrated marketing strategies that include paid, organic, social, and PR to build authoritative domains that have strong visibility across a variety of channels.

Marcela De Vivo spricht bei folgender Session:

Christian Ebernickel
Christian Ebernickel

Freier Berater

Christian Ebernickel ist freiberuflicher Consultant und berät Unternehmen verschiedenster Branchen in der Webanalyse. Zuvor war er als IT-Consultant und Unternehmer tätig und hat sich für datenorientiertes Marketing und BI begeistert. Für seine Lösung zur Auswertung von Personas mit Google Analytics wurde er 2017 mit dem Analytics Award ausgezeichnet.

Christian Ebernickel spricht bei folgender Session:

Andrew Garberson
Andrew Garberson

Manager of Search

Andrew Garberson is Manager of Search at LunaMetrics, a Google Analytics certified partner and search marketing consultancy. In addition to leading the SEO and PPC teams, Andrew is a GAIQ certified analytics junkie with a special interest in marketing attribution.

Andrew Garberson spricht bei folgender Session:

Raphael Leifkes
Raphael Leifkes

Head of Marketing

Raphael ist Head of Marketing bei DEINHANDY, einem E-Commerce Unternehmen im Bereich Telekommunikation, welches zu den schnell wachsenden deutschen Startups gehört (Gründerszene Wachstums-Ranking 2017/18: Platz 3 in der Kategorie eCommerce, im Gesamtvergleich auf Platz 5). Als einer der Mitarbeiter der ersten Stunden des Unternehmens hat er großen Anteil daran, dass DEINHANDY vor allem im Bereich des Social-Media-Marketings eine große Erfolgsgeschichte zu verzeichnen hat. Grundbaustein für ein erfolgreiches Marketing sind die Erkenntnisse aus optimal aufbereiteten und analysierten Daten, die eine zum Kunden gerichtete Unternehmensstrategie erst ermöglichen.

Rob McLaughlin
Rob McLaughlin

Head of Digital Analytics & Decisioning

Rob McLaughlin is Head of Digital Analytics & Decisioning at Sky - Europe’s largest media & entertainment provider. Rob joined Sky in 2016 and has been working to transform the omnichannel experience by focusing on executing real-time personalization to its 22.5 million customers while delivering against revenue, retention and service objectives. Rob has an accomplished track record of bringing customer data into the complex marketing and technology landscape. Prior to Sky, Rob managed analytics projects at DigitasLBi, Barclays UK, Canon Europe, Blue Latitude, Oracle, comScore, and BrightTALK. Having worked both as a consultant and in-house, he has in-depth knowledge of how businesses from multiple verticals can leverage data to achieve efficiency and growth at scale and speed.

Rob McLaughlin spricht bei folgender Session:

Stefanie Pfahler
Stefanie Pfahler

Global Digital Content & Channel Management

Stefanie Pfahler spricht bei folgender Session:

Marc Preusche
Marc Preusche

Geschäftsführer

Marc is the founder and managing director of LeROI, a tech consulting agency focussed on data and its usage, especially in a marketing context: analytics, business intelligence/marketing intelligence, data science. LeROI helps startups and corporates use their data properly in understanding their customers and creating better customer experiences. Our credo is: Instinct is inspiration. Data is proof.

A few examples: data strategy, custom data engineering, better and more automated reporting, actual self-service analytics, multi-touch attribution, customer journey tracking, TV tracking, customer segmentation, predictive CLV, automation, and of course personalization (and many more).

Before founding LeROI, he spent five years at Google in Hamburg and Berlin supporting startups and VCs with AdWords and Analytics. Afterwards, he was one of the first angel investors in Knip (insurance startup) and its first CMO (interim), overseeing marketing, analytics and business intelligence.

Passionate about data and creativity, he is very much looking forward to meeting as many of you as possible!

Charlotte Preut
Charlotte Preut

Head of Measurement & Analytics

Charlotte Preut is heading the Measurement & Analytics team at Zalando Media Solutions. In this role Charlotte is responsible for managing projects on measuring and improving marketing efficiency  across external and Zalando internal clients. Previous to that she was in charge of Marketing Intelligence at Zalando for more than 7 years focusing on analytical concepts regarding marketing steering KPIs, attribution logic and efficiency testing. Charlotte started her career in digital economy at Rocket Internet in 2009. Additionally she is consulting other companies for all kind of questions on marketing measurement.

Charlotte Preut spricht bei folgender Session:

Carsten Rasch
Carsten Rasch

Lead A/B Testing - Demand Planning & Analytics

Carsten Rasch is leading the A/B testing team for demand steering at the Zalando Fashion Store. His mission is to implement A/B tests on all demand steering actions to ensure relevant consumer interaction, and thus serve the revenue and profit goals of Zalando. In the last 3 years at Zalando, he developed conceptual and technical processes for engagement steering, attribution modelling, and efficiency testing. Carsten established the basis for his profession with extensive experience in experimental methods during his studies of psychology (TU Berlin) and consumer economics (PhD at University of Hamburg).

Carsten Rasch spricht bei folgender Session:

Dr. Martin Schirmbacher
Dr. Martin Schirmbacher

Fachanwalt für IT-Recht

Martin Schirmbacher studierte Jura in Berlin und London und ist seit 2005 Rechtanwalt bei HÄRTING Rechtsanwälte in Berlin. Er berät Unternehmen aus vielen Bereichen der Technologie und begleitet beispielsweise Softwareunternehmen bei Vertragsverhandlungen, prüft Online-Geschäftskonzepte, berät bei der Einführung innovativer Online-Werbeformen und zeigt Wege zur rechtssicheren Ausgestaltung von Geschäftsideen. Schirmbacher publiziert regelmäßig in einschlägigen Fachzeitschriften und online im Suchradar, bei OnPage.org und Absolit zu verschiedenen Themen der Online-Werbung. Gerade ist sein Praktikerhandbuch „Online-Marketing- und Social Media Recht“ in neuer Auflage erschienen. Weitere Informationen finden Sie unter www.online-marketing-recht.de

Dr. Martin Schirmbacher spricht bei folgender Session:

Jim Sterne
Jim Sterne

Founder

Jim Sterne, Conference Chair of the Marketing Evolution Experience, is an international consultant focused on measuring the value of the online marketing for creating and strengthening customer relationships since 1993. Sterne has written twelve books on using the Internet for marketing, most recently: Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications. He produced the 16-year-long run of the eMetrics Summit, and is co-founder and Board Chair Emeritus of the Digital Analytics Association.

Jim Sterne spricht bei folgender Session:

Claudia Strauch
Claudia Strauch

Senior Analyst

Claudia Strauch ist seit 15 Jahren in der Online-Brache unterwegs und seit nunmehr 13 Jahren mit viel Spaß und Herz im Bereich Analytics tätig. Sie hat bei und für Firmen wie Philips, Europcar, VW und Tchibo alle Themen rund um das Thema Analytics verantwortet: Von der Strategie und Konzeption, über das Reporting bis hin zu Spli-Tests und dem Verknüpfen verschiedenster Datenquellen. Sie hat Daten gewälzt, Antworten gefunden und anderen das Thema Analytics näher gebracht. Seit 2 Jahren arbeitet sie bei SinnerSchrader als Senior Analystin. Hier betreut sie derzeit neben Audi die Hamburger Sparkasse mit der App kiekmo. Bei kiekmo ist sie die Ansprechpartnerin für alle Themen und Fragen rund um Analytics und Daten. Schwerpunkte sind hier Content- und Marketing-Steuerung, UX-Optimierung, die Weiterentwicklung der Datenlandschaft und - als Kernstück der data-driven culture - die Datenvisualisierung.

Claudia Strauch spricht bei folgender Session:

Christina Voigt
Christina Voigt

Geschäftsführerin

Christina Voigt ist Geschäftsführerin der Agentur für digitale Mediaplanung und - beratung Performance Media. Ihre Karriere begann sie mit einem dualen Studium der Betriebswirtschaftslehre in Deutschland und Spanien und fokussierte sich auf die Bereiche International Management, Marketing und Online Marketing. Sie arbeitete bereits für internationale Unternehmen wie Pepe Jeans London, Otto, das Bertelsmann Start-Up scoyo und nach dessen Übernahme für RTL Disney. 2010 wechselte sie zu Performance Media und war dort in den Bereichen Mediaberatung, Mediaplanung, Mediastrategie sowie in der strategischen Produktentwicklung für die Key Accounts des Unternehmens tätig. Seit 2015 ist sie Geschäftsführerin von Performance Media.

Christina Voigt spricht bei folgender Session:

Dr. Maren von Selasinsky
Dr. Maren von Selasinsky

Head of Digital Analytics & Performance Management

Dr. Maren von Selasinsky is Head of Digital Analytics & Performance Management at ProsiebenSat.1 Digital, a digital entertainment company that extends TV content of ProsiebenSat.1 to digital platforms. In this capacity, Maren is responsible for managing advanced analytics projects in order to contribute to product optimization, improve user experience and drive monetization. She also supports online marketing, CRM and the editorial team by providing consulting, performance dashboards and web analyses. Prior to joining ProsiebenSat.1 Digital, Maren worked as Senior Marketing Manager at Kabel Deutschland focusing on A/B testing of direct marketing campaigns, sales performance analyses and marketing research projects. Previously, Maren started her career at Sky Deutschland, where she was responsible for creation and operation customer retention campaigns, forecasting and budget management as well as CRM process improvements.

Dr. Maren von Selasinsky spricht bei folgender Session:

Dr. Maren von Selasinsky moderiert folgende Session:

Oliver Weber
Oliver Weber

Senior Digital Analyst

Oliver Weber is a Senior Digital Analyst at OBI, one of Europe’s leading DIY retailers. Oliver joined OBI in 2015 and has been responsible for analytics projects on optimizing user experience and improving performance of OBI’s cross-channel commerce platform across 8 European countries. He is also in charge of managing the company-wide digital analytics and marketing technology architecture.

Oliver Weber spricht bei folgender Session:

Holen Sie sich die Marketing Evolution Experience News und Event-Informationen direkt in Ihr E-Mail Postfach.

Wir verwenden Cookies, um unsere Webseiten besser an Ihre Bedürfnisse anpassen zu können. Durch die Nutzung unserer Webseiten akzeptieren Sie die Speicherung von Cookies auf Ihrem Computer, Tablet oder Smartphone. Erfahren Sie mehr darüber